Joogatuntien tuntikuvaukset:

Hathajooga ja hatha/flowjooga

Hathajoogatunti koostuu joogan perusasanoista ja aurinkotervehdyksistä, joiden avulla avataan ja tasapainotetaan kehoa. Tunneilla liikutaan hengityksen tahdissa, harjoitellaan erilaisia hengitysharjoituksia ja jokaisen tunnin osana on aina myös rentoutuminen.

Jokainen tunti on erilainen kokonaisuus, joka on usein rakennettu jonkin teeman ympärille. Joskus tunti on dynaamisempi ja voimakkaampi, joskus taas kuulostelevampi. Viikoittainen hathajoogatunti kehittää kehonhallintaa, voimaa, tasapainoa sekä liikkuvuutta ja tarjoaa ihanan rauhoittavan hetken arjen keskellä.

Hatha/flowjooga on hieman hathajoogaa liikkuvampaa ja koostuu monipuolisesti erilaisista aurinkotervehdyssarjoista.

Yinjooga

Yinjooga on staattinen joogatyyli, joka edistää fasciakalvojen ja sidekudosalueiden aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia sekä parantaa nivelten liikkuvuutta. Yinjooga on ns. kylmäharjoitus, jossa lihaksia ei lämmitetä ennen harjoitusta. Asennoissa viivytään kerrallaan useiden minuuttien ajan, lihasvoimaa käyttämättä ja pitäen lihakset mahdollisimman rentoina.

Yinjoogaharjoituksella on myös mieltä ja hermostoa rauhoittava vaikutus, sillä kun keho malttaa asettua aloilleen, myös mieli lähtee päästämään vähän kerrallaan irti vaatimuksista, stressistä ja kiireestä.